Capelle Centrum 010 766 7000
Capelle Schollevaar 010 451 6144
Capelle 's-Gravenland 010 202 0496
Capelle Fascinatio 010 202 0207
Capelle Oostgaarde 010 451 8228
Rotterdam-Zuid 010 313 3985

Algemene Voorwaarden

Dental Network – Tandartsen & Specialisten

Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn en kwalitatieve tandheelkundige zorg te garanderen, hanteren wij de volgende algemene voorwaarden. Deze zijn van toepassing vanaf het moment van inschrijving bij onze praktijk.

1. Praktijkregels Dental Network

Om een veilige, professionele en prettige omgeving te waarborgen voor al onze patiënten en medewerkers, hanteren wij de volgende praktijkregels:

Begeleiding van kinderen

Kinderen tot 10 jaar dienen te allen tijde begeleid te worden door een ouder of wettelijke voogd.

Huisdieren

Huisdieren zijn niet toegestaan in de praktijk, met uitzondering van erkende hulphonden.

Eten en drinken

Omwille van hygiëne is het niet toegestaan om te eten of drinken in de wachtkamer of behandelkamer.

Zero-tolerancebeleid

Wij hanteren een zero-tolerancebeleid ten aanzien van verbaal of fysiek geweld, intimidatie of ander grensoverschrijdend gedrag. Bij overtreding wordt direct passende actie ondernomen.

Gedrag van begeleiders en bezoekers

Bezoekers en begeleiders dienen zich respectvol te gedragen. De praktijk behoudt zich het recht voor om personen die zich niet aan deze gedragsnormen houden de toegang te ontzeggen.

Gebruik van telefoons en opnameapparatuur

Het is niet toegestaan om foto-, video- of geluidsopnamen te maken zonder voorafgaande toestemming van de behandelaar.

Afspraken en no-showbeleid

Wij verzoeken u om minimaal 5 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn. Bij het niet of te laat afzeggen van een afspraak (korter dan 48 uur van tevoren) kan een verzuimtarief worden berekend.

Privacy van andere patiënten

Wij vragen u de privacy van andere patiënten te respecteren. Het is niet toegestaan gesprekken af te luisteren of ruimtes te betreden die niet voor bezoekers zijn bestemd.

Verantwoordelijkheid medische informatie

U bent als patiënt zelf verantwoordelijk voor het correct en tijdig doorgeven van relevante medische gegevens, medicijngebruik en wijzigingen in uw contactgegevens.

Toegang tot behandelkamers

Toegang tot de behandelkamers is uitsluitend toegestaan voor patiënten met een afspraak en eventuele begeleiders met uitdrukkelijke toestemming.

Veiligheid en calamiteiten

Volg bij een calamiteit altijd direct de instructies van ons personeel op. Vluchtroutes en nooduitgangen moeten vrij blijven.

Gebruik van verdovende middelen

Bij vermoeden van alcohol- of drugsgebruik kan de behandeling worden geweigerd of verplaatst.

Camerabewaking

Voor uw en onze veiligheid is in en rond de praktijk camerabewaking aanwezig. Beelden worden conform de geldende privacywetgeving verwerkt en uitsluitend gebruikt voor beveiligingsdoeleinden.

Aansprakelijkheid bij schade

Schade aan praktijkinventaris of eigendommen, al dan niet door nalatigheid veroorzaakt, zal worden verhaald op de verantwoordelijke.

Wijziging van praktijkregels

De praktijk behoudt zich het recht voor om deze regels op ieder moment te wijzigen. De meest actuele versie is opvraagbaar bij de balie en beschikbaar op onze website.

2. Afspraken en annuleringen

Om iedereen zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn, werken wij op afspraak. Ter herinnering sturen wij u vooraf een e-mail of SMS. Deze service is bedoeld als extra hulp, maar hieraan kunnen geen rechten worden ontleend.

Als u verhinderd bent, laat het ons dan bij voorkeur minstens 48 uur van tevoren weten. Dan kunnen wij de gereserveerde tijd nog aan een andere patiënt aanbieden.

Wanneer wij geen (tijdige) afmelding ontvangen, kunnen wij een vergoeding voor de gereserveerde tijd in rekening brengen (no-show tarief).

3. Betalingen

Wij hanteren de landelijk vastgestelde tarieven van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Voor uw gemak hebben wij de facturering uitbesteed aan onze vaste partners Infomedics of Payt.

Patiënten van 18 jaar of ouder zonder aanvullende tandartsverzekering worden vriendelijk verzocht om direct na de behandeling af te rekenen aan de balie.

Indien betaling onverhoopt uitblijft, kan het zijn dat vervolgafspraken worden uitgesteld of dat wij om vooruitbetaling vragen.

4. Garantiebeleid

Wij streven naar duurzame mondzorg met hoogwaardige materialen en moderne technieken. Op onze behandelingen bieden wij, onder voorwaarden, de volgende garanties:

Behandeling Garantieperiode
Implantaten 5 jaar
Kronen & brugwerk 5 jaar
Protheses 1 jaar
Splints 1 jaar
Vullingen 1 jaar

Voorwaarden voor garantie en optimale zorg:

  • Wij vragen u onze praktijk minimaal twee keer per jaar te bezoeken voor een periodieke controle.
  • Wij rekenen op uw inzet om uw gebit goed te verzorgen, volgens de adviezen van uw behandelaar.
  • De behandelingen waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, mogen niet zijn beïnvloed door ingrepen van andere praktijken of behandelaars.
  • Schade als gevolg van trauma, roken, medicijngebruik of medische aandoeningen valt buiten de garantie.

5. Aansprakelijkheid

  • Wij streven altijd naar zorgvuldige en professionele zorgverlening.
  • Voor een optimale behandeling is het belangrijk dat wij beschikken over juiste en volledige informatie van u als patiënt. Wanneer deze informatie ontbreekt of onjuist is, kunnen wij niet verantwoordelijk worden gehouden voor eventuele gevolgen.
  • Ook kunnen wij geen aansprakelijkheid aanvaarden voor schade die ontstaat doordat adviezen niet worden opgevolgd of wanneer een behandeling zonder overleg voortijdig wordt stopgezet.
  • Onze aansprakelijkheid is in alle gevallen beperkt tot hetgeen door onze beroepsaansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt.

Klachtenprocedure

Wij doen ons uiterste best om u zo goed mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over een behandeling of onze werkwijze.

Wat kunt u doen?

Bespreek het met uw behandelaar
Wij waarderen het als u uw klacht eerst met ons bespreekt. In veel gevallen leidt een goed gesprek tot een passende oplossing.
Interne klachtenfunctionaris
Komen we er samen niet uit, dan kunt u zich wenden tot onze interne klachtenfunctionaris.
Externe klachtenregeling via KNMT
Onze praktijk is aangesloten bij de KNMT-klachtenregeling, conform de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (Wkkgz). U kunt uw klacht voorleggen aan een onafhankelijke klachtenfunctionaris of geschillencommissie.
Meer informatie: www.knmt.nl

Nieuwsbrief & communicatie

  • Wij sturen u periodiek een nieuwsbrief met relevante informatie. U kunt zich eenvoudig afmelden via de afmeldlink in de e-mail.
  • Uw persoonsgegevens worden verwerkt volgens onze privacyverklaring.

Parkeren

Bij gebruik van onze gereserveerde parkeerplaatsen vragen wij u deze uitsluitend te gebruiken voor de duur van uw afspraak.

Dental Network – Tandartsen & Specialisten

Voor vragen over deze algemene voorwaarden kunt u contact opnemen met onze praktijk.